חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצרת נרתיק

הצרת נרתיק – וגינופלסטיה

נעשה מסיבות קוסמטיות ותפקודיות. עם עליית הגיל ולאחר לידות , הנרתיק מתרחב ולעיתים קיימת תחשוה שהוא רחב מידי, הן בעת יחסי מין והן תחושה של פתח נרתיק פעור עם בלט של פנים הנרתיק כלפי חוץ.

הצרת נרתיק – הניתוח

נעשה במטרה להדק את הרקמות המדולדלות ולהוריד עודפי עור כך שהנרתיק לכל אורכו ופתח הנרתיק יהיו צרים יותר בדומה למה שהיה לפני הלידות.

בגישה נרתיקית בדומה לניתוח הרמת שלפוחית השתן הרמת צניחה של הקיר האחורי של הנרתיק . החתכים הם בנרתיק בלבד ולעיתים תוספת של פריניאופלסטיה תהיה כרוכה בחתכים גם באזור הכניסה לנרתיק.

הצרת נרתיק – החלמה והתאוששות

בתום הניתוח מושאר טמפון בנרתיק אשר מוצא בערב הניתוח או למחרת . גם קטטר נשאר בכיס השתן אשר יוצא ברותו זמן עם הטמפון. לאחר הניתוח צפוי דימום בכמות פחותה ממחזור למשך עד שבוע . כאבים קלים בלבד שמגיבים למשככי כאבים .

לאחר הניתוח יש להימנע מהחדרת טמפונים ומיחסי מין משך 3 שבועות . בבדיקת המנתחת 3 שבועות אחרי הניתוח תקבלי אישור לחזור לפעילות רגילה. בפעילות המינית הראשונה ייתכנו מעט כאבים אך לרוב הנרתיק יותר מוצק וצר , מה שמגביר את הסיפוק מיחסי המין.

הצרת נרתיק – סיבוכים וסיכונים

כמו בכל ניתוח ייתכנו סיבוכים כלליים של מצב ניתוח הכוללים דימום , זיהום וסיבוכי הרדמה. סיבוכים נדירים הם היצרות מוגזמת של הנרתיק עם הצטלקות וכאבים ביחסי מין . כמו”כ , ייתכנו פגיעות בשלפוחית השתן או במעי באופן נדיר.

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן מנתחת פלסטית בירושלים ותל אביב

ד"ר ברק סטוצ'ינר

ד"ר ברק סטוצ'ינר מנתח פלסטי מומלץ

ד"ר אסתי הרשקוביץ-כהן

ד"ר אסתי כהן מנתח פלסטית מומלצת

יצירת קשר

השאירו עכשיו פרטים לקביעת פגישה או קבלת מידע ונחזור אליכם במהירות:

×